Őrjöngő Farkas 2011.03.23. 21:59

AZ ÜGY, AMIT SZOLGÁLSZ

Molly egyszer régen azt mondta nekem:

- Ha azzal a figyelemmel és felelősséggel, meg körültekintéssel, amivel új mobiltelefont keresel vagy a tékában DVD-t választasz, vagy kaját rendelsz, bármi mást is csinálnál, szerintem lehetne belőled valaki. Néha az az érzésem, hogy minden, ami másnak lényeges az életében, munka, család, iskola, satöbbi, neked csak nyűg.

- Igazad van – válaszoltam boldogan, hogy engem elemzünk. - Nem tudom, miért van így. Én élni szeretek. Csak úgy. Rájöttem, hogy ami a többieknek mellékes, a részletek: az olvasás, a fürdés, a zene, a szex, a filmek, a játék, vagy hogy besüt a takaróra a napfény: nekem az a lényeg. Ezek az igazi dolgok. Ezekre figyelek oda. És figyeld csak meg, a halálos ágyadon te is ezekre vágysz majd.

- Sosem volt ügy, amit szolgálj, azért vagy olyan rosszkedvű – mondta Molly, aki már akkor is komoly ember volt.

Valahonnan, mint mindig, ismerős volt a két szerep, amibe belehelyezkedtünk. és akkor egyszerre rájöttem: Han Solo és Leia hercegnő. Hát persze. ha belegondolok, felnőttkorom jelentős részében azt kérdeztem magamtól, ha nem tudtam, mit mondjak: mit mondana Han Solo?

- Szerintem csak fantáziátlan emberek dolgoznak keményen mások céljaiért.

- Hát nem lennél valami jó szamuráj – hozta meg Molly az ítéletet.

- De talán jó hűbérúr lennék.

Címkék:ügy solo szamuráj han életfilozófia prioritások 6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://orjongo.blog.hu/api/trackback/id/tr752766475

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanCsi 2011.03.24. 10:32:15

Nincs itt semmi gond, csak Te egy másik világban élsz. Ennyi! :)

JanCsi 2011.03.24. 10:36:11

Ja és talán Neked is kellene egy WWHSD karszalag a kezedre... :)))

(WWJD - főként baptisták hordják a karjukon a "What would Jesus do?" rövidítése)
en.wikipedia.org/wiki/What_would_Jesus_do%3F

Dcsab 2011.03.24. 10:41:45

Na ez az. A jó házasságok a mesében köttetnek.
(Boribon - Annipanni, azt hiszem a párhuzam világos.)

JanCsi 2011.03.25. 17:14:38

@Dcsab: Öööö, számomra nem világos az AP - Boribon párhuzam... :-o

Icsrob 2011.03.26. 22:16:07

Szerintem pedig: ha az ember egyszer nem kezdi el valamelyest megval�ani az �ait, akkor keser�ad. � erre a legjobban akkor j� r�amikor gyereked van. Hogy � legyen ilyen. Ne halogasson, merjen, �en! Mert csak egyszer lehet, azt mondj� Rem�m, nem...

Le Marquis 2011.03.27. 23:05:37

Márpedig én úgy hiszem, ha feladod az álmaidat, az álmaid kifakulnak, kiszürkülnek, és eltűnnek a létezésből,meghalnak. És ha az ember álmai meghalnak, meghal velük az ember is. Légy hát jó szamuráj és szolgáld saját álmaid: ez legyen a te szent ügyed és célod. És ha a hétköznapok könyörtelen seregeitől szorongattatva már csak egy domb maradt, ami a tiéd, emeld magasra a zászlót, melybe varázsujjakkal koboldok és tündérek szőtték az álmaiadat, ami valahol a hűbérurad és aminek te vagy az engedelmes szamurája...
süti beállítások módosítása